środa, 26 sierpnia 2015

Wspólne dzierganie i czytnie - 25

Witam,
dziś środowo - Maknetowo.

Skończyłam. "Taniec ze smokami" Martina.
I tym samym przeczytałam wszystkie części tej sagi.
I jest mi strasznie smutno :(
Człowiek zaprzyjaźnia się z niektórymi bohaterami a tu nagle ciach i jeden z nich ginie.
A poza tym nie wiem co się stanie z resztą bohaterów. I nie wiadomo kiedy ktokolwiek się tego dowie.
No cóż. Zostaje mi tylko czekać na kolejne części ....

Dziś wspomnę jeszcze o jednej książce, do której wróciłam po latach. Na urlopie w moim rodzinnym domu znalazłam ją na półce z innymi moimi dawnym książkami.
Chyba nie znajdę osoby, która by chociaż o niej nie słyszała. "Mały Książę" Antonine Dr Saint-Exupery. Mimo, iż nie jest ona długa, przeczytanie mi jej zajęło parę ładnych dni, a to dlatego, że czytałam ją Mateuszowi na dobranoc :)
Czterolatek na pewno nie zrozumiał o co w niej do końca chodzi (ciężko w ogóle tego oczekiwać) ale podobało mu się. Zwłaszcza jak Książę odwiedzał po kolei planety.
I Mateusza niektóre pytania:
"A gdzie są jego rodzice?"
"Dlaczego chodzi sam skoro jest jeszcze dzieckiem?"
"Po co róży kolce?"

Zapomniałam dodać, że książę dostałam na 10 urodziny, całe wieki temu :)
I kilka cytatów, które zaznaczyłam czytając jako dziecko:
" - Jeśli ktoś kocha kwiat, który jest jedyny na milionach i milionach planet, to mu wystarcza do szczęścia patrzenie na gwiazdy i mówi sobie:"Gdzieś tam jest mój kwiat". Lecz jeśli baranek zje kwiat, to tak jakby wszystkie gwiazdy zgasły."

"Mały książę miał zupełnie inne pojęcie o rzeczach poważnych, niż mają dorośli."

"Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu."

"Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela."

"Decyzja oswojenia niesie ze sobą ryzyko łez."


A robótkowo? Sweterek cały czas rośnie, co mnie bardzo cieszy :) Na zimę powinien być gotowy :)

Pozdrawiam

Monika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

04.10 Światowy Dzień Zwierząt - link party

Witajcie, Dziś  Światowy Dzień Zwierząt , więc swoje święto mają wszystkie zwierzęta. Ich święto ustanowiono w 1931 roku na konwencji eko...